0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:43 AM

6 : انديشه هاي نوين تربيتي تابستان 1389; 6(2):155-171.
 
تاثير روش يادگيري تا حد تسلط در نگرش، عملکرد و انگيزش دروني دانش آموزان دختر دبيرستاني در يادگيري مفاهيم شيمي
 
شكاري كاشاني زهرا*,دماوندي مجيدابراهيم,كرمي گزافي عليرضا
 
 
 

در اين بررسي تاثير روش يادگيري تا حد تسلط در يادگيري مفاهيم درس شيمي در مقطع متوسطه مدنظر قرار گرفته است. فرضيه اصلي پژوهش، آموزش با رويکرد يادگيري در حد تسلط نگرش و عملکرد يادگيرندگان در سطوح عالي يادگيري را بهبود مي دهد و فرضيه پسين آن، تاثير اين روش بر سطح انگيزشي دانش آموزان بود. روش پژوهش آزمايشي بود و گروه نمونه به روش انتخاب تصادفي تعيين شد. در کنار اجراي پيش آزمون و پس آزمون، پرسشنامه نگرش سنج شيمي (CLASS-Chem) نيز اجرا شد. پس از آن گروه آزمايش با روش يادگيري تا حد تسلط و گروه گواه به روش متداول آموزش ديدند. در پايان، آزمون پيشرفت و پرسشنامه نگرش سنج شيمي به صورت پس آزمون در ميان هر دو گروه اعمال شد و داده هاي جمع آوري شده با تحليل واريانس چندگانه بررسي شد. نتايج به دست آمده نشان داد «روش يادگيري تا حد تسلط با ايجاد تغييرهاي مثبت در نگرش دانش آموزان نسبت به شيمي و افزايش عملکرد آنها در سطوح بالاتر يادگيري شيمي، انگيزش دروني دانش آموزان را براي رسيدن به سطوح عالي يادگيري شيمي افزايش مي دهد».

 
كليد واژه: روش يادگيري تا حد تسلط، سطوح عالي يادگيري شيمي، انگيزش دروني دانش آموزان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها