پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:42 AM
: انديشه هاي نوين تربيتي پاييز 1389; 6(3):115-136. |
تاثير داستان درماني شغلي به روش مشاوره گروهي بر رضايت شغلي و عزت نفس کارکنان آموزش و پرورش منطقه جرقويه استان اصفهان |
صادقيان فاطمه*,عابدي محمدرضا,باغبان ايران |
پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير داستان درماني شغلي بر رضايت شغلي و عزت نفس سازماني اجرا شد. روش پژوهش به صورت نيمه تجربي با پيش آزمون، پس آزمون و گروه كنترل بود. جامعه آماري كليه کارکنان آموزش و پرورش منطقه جرقويه استان اصفهان بودند. كه بر اساس نمونه گيري تصادفي 20 نفر انتخاب و در دو گروه آزمايش و گواه گمارده شده بودند. ابزار اندازه گيري در اين پژوهش فهرست توصيف شغلي اسميت و پرسشنامه عزت نفس سازماني پيرس و همکاران بود. اطلاعات با استفاده از نرم افزار spss و با روش تحليل کوواريانس داده ها تجزيه و تحليل شد. يافته ها نشان داد كه داستان درماني شغلي بر رضايت شغلي و شاخص هاي آن جز کار در شغل فعلي و فرصت هاي ترفيع تاثير داشته است (P<0.01) و (P<0.05)، ولي داستان درماني شغلي بر عزت نفس سازماني تاثير نداشته است (P>0.05). |
كليد واژه: داستان درماني شغلي، رضايت شغلي، عزت نفس سازماني |
نسخه قابل چاپ |