پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:40 AM
6 : انديشه هاي نوين تربيتي زمستان 1389; 6(4):153-168. |
رابطه بين قدرت تحمل ابهام و خلاقيت |
غلامي آويشه*,كاكاوند عليرضا |
اين پژوهش به منظور بررسي رابطه بين قدرت تحمل ابهام و خلاقيت در دانش آموزان دختر اجرا شد. نمونه مورد مطالعه 320 دانش آموز دختر بود که با روش تصادفي خوشه اي چند مرحله اي از ميان دانش آموزان پايه اول مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحيه 2 كرج انتخاب شد. براي جمع آوري داده ها از آزمون سنجش قدرت تحمل ابهام مک دونالد و آزمون سنجش خلاقيت عابدي استفاده شد. داده هاي پژوهشي با استفاده از آزمون ضريب همبستگي پيرسون و آزمون t براي معني داري ضريب همبستگي، بررسي شد. نتايج نشان داد که بين متغير قدرت تحمل ابهام و هريک از متغيرهاي خلاقيت، ابتکار، سيالي، انعطاف پذيري و بسط رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. بنابراين، مي توان نتيجه گرفت که هر چه افراد قدرت تحمل ابهام بيشتري داشته باشند بيشتر به خلق کردن تمايل دارند. |
كليد واژه: قدرت تحمل ابهام، خلاقيت، سيالي، ابتکار، انعطاف پذيري، بسط، دانش آموزان دختر |
نسخه قابل چاپ |