پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
شنبه 23 اردیبهشت 1391 8:12 PM
3 : مطالعات مديريت راهبردي پاييز 1389; 1(3):49-68. |
آميخته بازاريابي راهبردي در صنعت گردشگري |
امين بيدختي علي اكبر*,زرگر سيدمجتبي,نظري ماشااله |
* دانشگاه سمنان |
هدف پژوهش حاضر بررسي نقش راهبردي عناصر آميخته بازاريابي در ارتقاي جايگاه صنعت گردشگري استان سمنان بر اساس مفهوم چرخه حيات مناطق گردشگري از ديدگاه بوهاليس مي باشد. بدين منظور ابتدا با استفاده از داده هاي ارائه شده توسط سازمان هاي تخصصي گردشگري و مراجع آماري ذيربط و بکارگيري 15 شاخص مختلف و بهره گيري از تکنيک موريس، جايگاه استان سمنان در صنعت گردشگري در ميان استان هاي کشور مشخص شد. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد که اين استان علي رغم دارا بودن جاذبه هاي بي شمار طبيعي، تاريخي و مذهبي، در ميان 30 استان مورد مطالعه در زمينه تسهيلات و زيرساخت هاي گردشگري، رتبه 26 را به خود اختصاص داده و در گروه استان هاي محروم در اين خصوص قرار گرفته است. در ادامه با استفاده از روش تحقيق پيمايشي و ميداني و بهره گيري از نظرات صاحب نظران و خبرگان امر، اثر هر يک از عوامل آميخته بازاريابي گردشگري بر ارتقاي جايگاه اين صنعت در استان سمنان مورد بررسي و تحليل قرار گرفت. نتايج تحليل هاي آماري نشان داد که تمامي عناصر آميخته بازاريابي گردشگري بر ارتقاي جايگاه و توسعه اين صنعت تاثيرگذار مي باشند. |
كليد واژه: آميخته بازاريابي گردشگري، مدل بوهاليس، روش موريس، استان سمنان |
نسخه قابل چاپ |