پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
شنبه 23 اردیبهشت 1391 8:11 PM
7 : مطالعات مديريت راهبردي زمستان 1389; 1(4):151-166. |
شناسايي تاثير متقابل فرهنگ و راهبرد در شرکتهاي سرمايه گذاري صنعت ساختمان |
خورشيدي غلامحسين,احمدي محمد*,پرهيزگار محمدمهدي |
* گروه مديريت بازرگاني، دانشگاه پيام نور |
تدوين راهبرد در شرکتها نيازمند شناختي است که از وضعيت محيط دروني و بيروني شرکت صورت مي پذيرد. اين راهبرد عموما از فرهنگ سازمان تاثير مي پذيرد و شرايطي که بر سازمانها حاکم است ايجاب مي کند که يکي، راهبرد پيشرو را اتخاذ کند و ديگري راهبرد از نوع مدافع را برگزيند. گاهي نيز شرکتها، راهبردي را انتخاب مي کنند که کارکنان سازمان را ناچار به پذيرش عادت ها و رويه هايي مي کند که تا قبلا به صورت ديگري بوده است. به عبارت ديگر، ممکن است راهبرد برخي از سازمانها، فرهنگ آنان را تغيير دهد و در برخي نيز فرهنگ، به سازمان حکم کند که راهبردي را اتخاذ کند. |
كليد واژه: فرهنگ نوآوري، فرهنگ بوروکراتيک، فرهنگ حمايتي، راهبرد در سطح کسب و کار |
نسخه قابل چاپ |