پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
شنبه 23 اردیبهشت 1391 8:06 PM
5 : مطالعات مديريت بهبود و تحول تابستان و پاييز 1389; 20(62):115-142. |
تاثير کشورگرايي مصرف کننده بر قصد خريد کالاهاي وارداتي |
دهدشتي شاهرخ زهره,قاسمي حسن,سيفي ابوالفضل* |
* دانشگاه علامه طباطبايي |
هدف اين پژوهش بررسي کشورگرايي مصرف کننده و همچنين بررسي تاثير کشورگرايي مصرف کننده بر نگرش آنها نسبت به محصولات وارداتي و به دنبال آن قصد خريد آن محصولات مي باشد. روش انجام اين تحقيق، توصيفي از نوع پيمايشي مي باشد. جامعه آماري تحقيق حاضر، کليه اعضاي هيات علمي و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائي مي باشند که با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي نسبي و تصادفي، تعداد 284 نفر به عنوان نمونه آماري مورد بررسي قرار گرفتند. پس از جمع آوري پرسشنامه ها و انجام تحليل هاي آماري از قبيل رگرسيون خطي ساده و رگرسيون خطي چندگانه مشخص شد که افراد جامعه از کشورگرايي نسبتا پاييني برخوردارند و ضرورت درک شده محصول، تاثير کشورگرايي مصرف کننده بر نگرش نسبت به واردات را تعديل مي کند و نگرش نسبت به واردات بر قصد خريد کالاهاي وارداتي تاثير مي گذارد. |
كليد واژه: قوم مداري، کشورگرايي مصرف کننده، کشور مبدا، ضرورت درک شده محصول، قصد خريد |
نسخه قابل چاپ |