0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
شنبه 23 اردیبهشت 1391  8:05 PM

 2 : مطالعات مديريت بهبود و تحول تابستان و پاييز 1389; 20(62):37-59.
 
تاثير يادگيري سازماني بر توانمندسازي روانشناختي کارکنان ستادي وزارت امور اقتصادي و دارايي
 
تيمورنژاد كاوه,صريحي اسفستاني رسول*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي
 
 

همان طور که انسان از استعداد و توان يادگيري برخوردار است و مي تواند از طريق انجام فعاليت هاي موثر و کشف و اصلاح اشتباهات خود ياد بگيرد، سازمان ها نيز از چنين توانايي هايي برخوردارند. از اين رو پيشرفت سريع و وسيع فناوري اطلاعات در عصر حاضر و رقابت هاي آشکار و پنهان روزافزون در دنيا، اهميت و ضرورت يادگيري سازماني و توانمندسازي روانشناختي را دو چندان نموده است. بنابراين در پژوهش حاضر به بررسي تاثير يادگيري سازماني بر توانمندسازي روانشناختي کارکنان معاونت هزينه و خزانه داري کل کشور وزارت امور اقتصادي و دارائي پرداخته شده است. به منظور گردآوري داده هاي پژوهش، جهت ارزيابي مولفه هاي يادگيري سازماني، پرسشنامه استاندارد الگوي نيفه و جهت بررسي توانمندسازي روانشناختي، پرسشنامه استاندارد مدل اسپريتزر و ميشرا درنظر گرفته شد. روش هاي آماري مورد استفاده در اين تحقيق آزمون کولموگروف - اسميرنوف، ضريب همبستگي، آزمون t يک نمونه اي، رگرسيون خطي و آزمون رتبه بندي فريدمن مي باشد.
نتايج حاصل از پژوهش نشان مي دهد که يادگيري سازماني بر توانمندسازي روانشناختي (احساس شايستگي، خودساماني، موثر بودن، معني دار بودن شغل و اعتماد) موثر است. که مي تواند مبنايي براي تدوين راهبردهاي مناسب منابع انساني در زمينه يادگيري سازماني و توانمندسازي روانشناختي کارکنان باشد و سازمان ها با بهره گيري از نتايج حاصله، مي توانند در دنياي نوين رقابتي که همواره در حال تغيير است از رقبا پيشي بگيرند و به حيات خود ادامه دهند.

 
كليد واژه: يادگيري سازماني، توانمندسازي روانشناختي، احساس شايستگي، احساس خودساماني، احساس معني دار بودن شغل، احساس اعتماد
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها