پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
شنبه 23 اردیبهشت 1391 8:05 PM
2 : مطالعات مديريت بهبود و تحول تابستان و پاييز 1389; 20(62):37-59. |
تاثير يادگيري سازماني بر توانمندسازي روانشناختي کارکنان ستادي وزارت امور اقتصادي و دارايي |
تيمورنژاد كاوه,صريحي اسفستاني رسول* |
* دانشگاه آزاد اسلامي |
همان طور که انسان از استعداد و توان يادگيري برخوردار است و مي تواند از طريق انجام فعاليت هاي موثر و کشف و اصلاح اشتباهات خود ياد بگيرد، سازمان ها نيز از چنين توانايي هايي برخوردارند. از اين رو پيشرفت سريع و وسيع فناوري اطلاعات در عصر حاضر و رقابت هاي آشکار و پنهان روزافزون در دنيا، اهميت و ضرورت يادگيري سازماني و توانمندسازي روانشناختي را دو چندان نموده است. بنابراين در پژوهش حاضر به بررسي تاثير يادگيري سازماني بر توانمندسازي روانشناختي کارکنان معاونت هزينه و خزانه داري کل کشور وزارت امور اقتصادي و دارائي پرداخته شده است. به منظور گردآوري داده هاي پژوهش، جهت ارزيابي مولفه هاي يادگيري سازماني، پرسشنامه استاندارد الگوي نيفه و جهت بررسي توانمندسازي روانشناختي، پرسشنامه استاندارد مدل اسپريتزر و ميشرا درنظر گرفته شد. روش هاي آماري مورد استفاده در اين تحقيق آزمون کولموگروف - اسميرنوف، ضريب همبستگي، آزمون t يک نمونه اي، رگرسيون خطي و آزمون رتبه بندي فريدمن مي باشد. |
كليد واژه: يادگيري سازماني، توانمندسازي روانشناختي، احساس شايستگي، احساس خودساماني، احساس معني دار بودن شغل، احساس اعتماد |
نسخه قابل چاپ |