0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
شنبه 23 اردیبهشت 1391  8:04 PM

 2 : مطالعات مديريت بهبود و تحول زمستان 1389 و بهار 1390; 20(63):27-62.
 
بررسي رابطه بين فلسفه اخلاق فردي فروشندگان و فرايند تصميم گيري اخلاقي آنها
 
اميرشاهي ميراحمد,آقاحسينعلي شيرازي محمود,قوامي سارا*
 
* دانشگاه الزهرا
 
 

تحقيق حاضر كه توصيفي و از نوع همبستگي است، با هدف بررسي رابطه موجود بين فلسفه اخلاق فردي و فرايند تصميم گيري اخلاقي فروشندگان انجام شده است و در پي پاسخگويي به دو سوال اساسي است: اول، فلسفه اخلاقي فروشندگان جامعه اين تحقيق چيست؟ و دوم، فلسفه اخلاقي فروشندگان، فرايند تصميم گيري اخلاقي آنها را چگونه تحت تاثير قرار مي دهد؟ جامعه آماري اين تحقيق، كه نظراتشان به وسيله پرسشنامه جمع آوري شده است، فروشندگاني هستند كه در مركز پژوهش هاي وزارت بازرگاني دوره آموزش فروش را گذرانده اند. تعداد كل جامعه قابل دستيابي 300 نفر بود. بر اساس جدول كرجي و مورگان تعداد 169 نمونه انتخاب شد. تعداد 142 پرسشنامه از طريق پست دريافت گرديد. 6 عدد به علت نواقصي كه داشتند قابل استفاده نبود. تعداد 137 پرسشنامه باقيمانده مورد تحليل قرار گرفت. تحليل توصيفي داده ها نشان مي دهد كه عمده پاسخ گويان در صنايع غذايي، خدمات مسافرتي، خدمات مهندسي و فروش اتومبيل به كار فروشندگي اشتغال دارند. براي تحليل داده ها از تحليل مسير استفاده شد. يافته هاي تحقيق حاكي از آن است كه بيش تر فروشندگان اصول اخلاقي ايده آل گرايي دارند. با اين حال، اگرچه ايده آل گرايي بر قضاوت اخلاقي فروشندگان تاثير مستقيم دارد، اما تاثير اقتضاگرايي بر تمايل اخلاقي (كه به مرحله عمل نزديكتر است) بيش از ايده آل گرايي است .

 
كليد واژه: تصميم گيري اخلاقي، ادراک اخلاقي، قضاوت اخلاقي، تمايل اخلاقي، فلسفه اخلاقي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها