پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 8:19 PM
7 : مديريت فناوري اطلاعات پاييز و زمستان 1387; 1(1):105-120. |
کاربرد هوش تجاري به عنوان يک تکنولوژي اطلاعات استراتژيک در بانکداري: بازرسي و کشف تقلب |
محقر علي*,لوكس كارو,حسيني فريد,منشي آصف علي |
* دانشكده مديريت، دانشگاه تهران، ايران |
در تجارت جهان رقابتي، پيچيده و به سرعت در حال تغيير اطلاعات محور، وجود بينش صحيح و بهنگام از فعاليت ها و شرايط تجارت براي کنترل ميزان سلامت و مطابقت با نرم هاي تجاري ضرورت دارد. مسلما اطلاعات براي داشتن اين بينش نقشي حساس بازي کرده و مي تواند به تنهايي مفيد واقع شود مشروط بر آنکه راهنمايي کننده، متمرکز، بهنگام و به سادگي قابل دسترس بوده و هر دو جنبه کلان (استراتژيک) و خرد (عملياتي) شرکت را نشان دهد. به خاطر پيشرفت فناوري اطلاعات، تکنولوژي هاي هنر گونه نظير هوش تجاري - BI توسعه داده شده اند تا براي ما ترکيب فوق را آماده کنند. اين مقاله براي خواننده ديدگاهي از هوش تجاري و اهميت استراتژيک آن فراهم مي کند. مقاله هم چنين تشريح مي کند که BI چگونه مي تواند تکنولوژي موثري در صنايعي نظير بانکداري براي انجام دادن موضوعات حساسي مثل بازرسي و کشف تقلب باشد. متدولوژي بر پايه BI، در فرم معروف به مدل BI براي بازرسي و کشف تقلب مطرح و در انتهاي مقاله به همراه جزييات آن براي حل موضوعات يادآوري شده به روش موثر و کارا بيان مي گردد. |
كليد واژه: هوش تجاري، تقلب، رديابي تقلب، تکنيک هاي تحليل داده |
نسخه قابل چاپ |