0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:16 PM

 6 : مديريت فناوري اطلاعات بهار و تابستان 1388; 1(2):85-102.
 
بررسي عوامل تاثيرگذار در بلوغ سازمان در رويكرد به كسب و كار الكترونيكي با استفاده از مدل FCM
 
طالب پور عليرضا,ابويي اردكان محمد,احمدي صدرا*
 
* دانشگاه شهيد بهشتي، ايران
 
 

سنجش بلوغ سازمان در حوزه كاربردي سازي كسب و كار الكترونيك امري كاملا كيفي است و نمي توان تاثير عوامل تاثير گذار بر آن را به راحتي تبديل به مقادير كمي نمود و مورد سنجش قرار داد. بنابراين بايد به دنبال مكانيزمي بود تا بتوان نوع و ميزان تاثير عوامل مختلف را بر روي سطح بلوغ سازمان و بر روي ديگر عوامل فرموله نمود. به منظور بررسي اين موضوع لازم است دو موضوع تاثير عوامل بر رشد رويكرد كسب و كار الكترونيك و ديگري ميزان تاثير عوامل بر يكديگر مورد بررسي قرار گيرند. در اين مقاله هدف آن است تا با ارايه مدل هاي فازي به بررسي نحوه تعامل عوامل و تاثير آنها بر رشد استفاده از رويكرد كسب و كار الكترونيك در سازمان پرداخته شود. به اين منظور براي مدل سازي اين عوامل و ميزان تاثير آنها، ابتدا با بررسي پژوهش هاي پيشين عوامل تاثير گذار در توسعه رويكرد كسب و كار الكترونيك شناسايي و سپس با استفاده از نظر متخصصين و بكارگيري روش دلفي اين عوامل دسته بندي شده اند. در ادامه با استفاده از مدل FCM نمودارهاي گرافيكي هدايت شده عوامل ترسيم مي شوند و با استفاده از اين نمودارها روابط علت و معلولي ميان مفاهيم مورد اشاره در گره ها ارايه مي شود و شبكه روابط ميان عوامل، تحليل و تبيين مي گردد.

 
كليد واژه: منطق فازي، كسب و كار الكترونيك، FCM، مدل هاي علت و معلول
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها