0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:16 PM

 4 : مديريت فناوري اطلاعات بهار و تابستان 1388; 1(2):51-66.
 
بررسي نقش تعديل كننده عدم اعتماد به اجتناب از تبليغات اينترنتي
 
روستا احمد,ابوالفضلي سيدابوالفضل*,قرباني حسن
 
* دانشگاه شهيد بهشتي، ايران
 
 

هدف از تحقيق حاضر شناسايي علل اجتناب كاربران از تبليغات اينترنتي است. در اين تحقيق با استفاده از پرسشنامه 19 سوالي به بررسي نظرات يك نمونه 100 تايي از كابران اينترنتي در سطح شهر تهران پرداخته شد. نتايج تحقيق نشان داد كه عدم اعتماد به تبليغات اينترنتي بر رابطه بين ممانعت درك شده از هدف و اجتناب رفتاري از تبليغات اينترنتي اثر تعديل كننده (P<0.001, b=0.570) دارد و 22% از تغييرات اجتناب رفتاري از تبليغات اينترنتي را تشكيل مي دهد. ممانعت درك شده از هدف بر اجتناب رفتاري از تبليغات اينترنتي بصورت منفي اثرگذار تشخيص داده شد. (P<0.001, b=-0.487آزمون تي استيودنت نيز در تاييد تعديل گر بودن عدم اعتماد مشخص نمود كه نمره اجتناب رفتاري از تبليغات اينترنتي در گروه داراي نمره عدم اعتماد بالا (اعتماد پايين) بيش از گروه داراي نمره عدم اعتماد پايين (اعتماد بالا) است.(t=3.040; P<0.001) تحقيق حاضر از نظر هدف كاربردي و از نظر روش توصيفي و پيمايشي است. آزمون هاي مختلف آمار استنباطي بويژه رگرسيون سلسله مراتبي و تعديل شده جهت بررسي يافته ها مورد استفاده قرار گرفته است.

 
كليد واژه: تبليغات اينترنتي، اعتماد، اجتناب، اثر تعديل كننده
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها