پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 8:16 PM
1 : مديريت فناوري اطلاعات بهار و تابستان 1388; 1(2):3-18. |
مديريت دانش و سازمان يادگيرنده: تحليلي بر نقش مستندسازي دانش و تجربه |
انواري رستمي علي اصغر*,شهائي بهنام |
* دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران |
هدف از نگارش اين مقاله، طراحي مسير خلق و حفظ سازمان يادگيرنده از طريق فرايند مديريت دانش است. فرايند مديريت دانش مشتمل بر خلق دانش، مستندسازي دانش، توزيع و نشر دانش، و نهايتا كاربرد دانش مي باشد. در مقاله حاضر، مفروض است كه هر يك از مراحل مديريت دانش در خلق و حفظ سازمان يادگيرنده نقش موثري را ايفا مي نمايند. ايده اصلي اين مقاله بر آن است كه مرحله مستندسازي كه به معناي ذخيره سازي، ارزش گذاري، كدگذاري و طبقه بندي دانش و تجربه و به عبارت بهتر، تبديل دانش ضمني به دانش آشكار است، مرحله بسيار مهمي براي هم افزايي ساير مراحل مديريت دانش، براي ايجاد و حفظ سازمان يادگيرنده و در نتيجه، براي بهبود و تعالي عملكردي سازمان باشد. |
كليد واژه: مديريت دانش، سازمان يادگيرنده، مستندسازي تجربيات، مدل مفهومي |
نسخه قابل چاپ |