پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 8:12 PM
4 : مديريت فناوري اطلاعات پاييز و زمستان 1388; 1(3):53-68. |
بررسي نگرش و عكس العمل افراد نسبت به دريافت پيامك هاي تبليغاتي در عصر فن آوري اطلاعات و ارتباطات |
سياوشي مليحه,عابدين بهاره* |
* دانشگاه الزهرا |
يكي از موضوعاتي كه در عصر فن آوري اطلاعات و ارتباطات (ICT)، در حوزه بازاريابي مطرح شده است، تبليغات از طريق تلفن همراه است كه هنوز شناخت چنداني درباره آن وجود ندارد. در اين مقاله سعي شده است با بررسي نگرش و عكس العمل 588 نفر از مصرف كنندگان نسبت به دريافت پيامك هاي تبليغاتي، به اين موضوع پرداخته شود. تحقيق حاضر از نظر هدف، كاربردي و از نظر نحوه گردآوري اطلاعات از نوع توصيفي- پيمايشي است. با استفاده از يك پرسشنامه، نگرش افراد نمونه كه به روش تصادفي طبقه اي انتخاب شده بودند، مورد بررسي قرار گرفت. براي آزمون فرضيات تحقيق از آزمون t و كاي اسكوير پيرسون استفاده شده است. نتايج به دست آمده نشان مي دهند كه ديدگاه كاربران تلفن همراه نسبت به پيامك هاي تبليغاتي تا حدودي مثبت است. اين نتيجه در مقايسه با نتايج بسياري از تحقيقات انجام شده در ساير كشورها كه خلاف اين عقيده را دارند، قابل توجه است. نويسندگان اين مقاله، معتقدند شايد بتوان اين نتيجه را به نوظهور بودن اين رسانه در ايران نسبت داد. |
كليد واژه: پيامک تبليغاتي، تبليغات موبايلي، نگرش نسبت به تبليغات موبايلي |
نسخه قابل چاپ |