پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 8:10 PM
3 : مديريت فناوري اطلاعات بهار و تابستان 1389; 2(4):39-58. |
بررسي رابطه ويژگي هاي شخصيتي و رفتار خريد كاربران اينترنت در ايران |
بابايي محمدعلي,احدي پري* |
* دانشگاه اصفهان، ايران |
فضاي مجازي، نقش و جايگاه مصرف كنندگان را در دنياي تجارت به كلي دگرگون ساخت. دسترسي آسان به اطلاعات، امكان مقايسه سريع محصولات و بسياري از امكاناتي كه اينترنت در اختيار مصرف كنندگان قرار داده است، قدرت مصرف كنندگان را به مراتب بيشتر ساخته است. در اين ميان تنها كساني مي توانند در دنياي رقابت باقي بمانند كه بتوانند بيش از پيش مشتريان خود را راضي نگه دارند و اين مهم تحقق نمي يابد مگر با شناخت هرچه بيشتر مشتريان و تلاش براي فردي سازي كالاها و خدمات. در اين راستا اين پژوهش به بررسي بررسي رابطه ويژگي هاي شخصيتي كاربران اينترنت و تاثير آن بر رفتار خريد اينترنتي آن ها مي پردازد. براي اين منظور از پرسش نامه اي حاوي دو بخش شامل شخصيت و رفتار خريد استفاده شده است. در بخش شخصيت پرسش نامه استاندارد نئو مورد استفاده قرار گرفت. براي تعيين متغير هاي خريد نيز از پژوهش هاي انجام شده در اين زمينه استفاده شده است و براي تجزيه و تحليل داده ها نيز از آزمون فريدمن استفاده شد. |
كليد واژه: بازاريابي اينترنتي، ويژگي هاي شخصيتي، رفتار خريد، گروه هاي مرجع |
نسخه قابل چاپ |