پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 7:54 PM
8 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):93-102. |
نوآوري ارزش در صنعت خدماتي درماني |
حسنوي رضا,جهانگيري آناهيتا |
مدت زمان زيادي نيست که مفهوم نو آوري ارزش و حتي ارزيابي هاي مديريتي به صنعت خدمات درماني وارد شده است. سال ها بود که صنعت خدمات درماني، به عنوان يکي از صنايع بزرگ بسياري از کشورهاي دنيا، مورد بي توجهي علم مديريت واقع شده بود، چرا که آن را امري مربوط به پزشکان مي دانستند. امروزه حرکت با تحولات بسيار سريع دنيا در علوم مختلف، امريست که با اتکا به روش هاي اداره خدمات درماني به سبک سنتي امکان پذير نيست. حتي بهبودهاي تدريجي نيز پاسخگوي اين نياز نبوده و تنها کسب مزيت هاي رقابتي بالا متضمن بقا در اين دنياي کسب و کار است. نوآوري ارزش يکي از ابزارهاي خلق اين مزيت است که در اين مقاله به تعريف و تشريح آن پرداخته شده است. کاربرد اين تحقيق در خروج مديران صنعت خدمات درماني از خواب دراز رکود، در ايجاد تصوير جديدي از آينده ممکن و استفاده در فرايند هاي ارزش زا براي بيماران است که همه اين موارد بقاي اين صنعت را به دنبال خواهد داشت. |
كليد واژه: نوآوري ارزش، خدمات درماني، منحني ارزش |
نسخه قابل چاپ |