پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 7:53 PM
3 : مديريت فردا پاييز و زمستان 1386; 5(18):24-40. |
مديريت دانش مشتري رويکردي براي کسب مزيت رقابتي |
اخوان پيمان,حيدري صفاناز |
جديدترين مطالعات، چالشي بالقوه را بين مديريت ارتباط با مشتري و مديريت دانش براي دستيابي به مزيت رقابتي نشان مي دهد. در واقع، عدم در ک مديريتي از اين که « چگونه استراتژي را به واقعيت تبديل کنند (اجراي استراتژي)، به بياني ديگر چگونه از دانش پردازش شده توسط سازمان حداکثر استفاده بعمل آيد» يکي از بارزترين موانع در کسب مزيت رقابتي مي باشد و در حوزه مديريت ارتباط با مشتري مساله اصلي براي بدست آوردن دانش مشتري، درک عملياتي ساختن اطلاعات مشتري است. سوال اصلي اين پژوهش در خصوص چگونگي بکار گيري ابزار مديريت دانش براي ايجاد مدلي کارا و اثر بخش براي سيستم مديريت ارتباط با مشتري است بگونه اي که از طريق آن سازمان به رقابت پذيري بادوام دست يابد. لذا در اين مقاله يک مدل مفهومي که ترکيبي از مباني مديريت ارتباط با مشتري و مديريت دانش مي باشد ارايه گرديده است. جهت اعتبار سنجي مدل پيشنهادي، پرسشنامه اي طرح گرديد و بين تعدادي از خبرگان و متخصصين اين حوزه توزيع و از روشهاي آماري همچون آزمونهاي ناپارامتريک، رگرسيون چندگانه و آزمون همبستگي اسپير من براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شده است. |
كليد واژه: رضايتمندي مشتري، مديريت ارتباط با مشتري، مزيت رقابتي، مديريت دانش، داده کاوي |
نسخه قابل چاپ |