0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  3:26 PM

 1 : مدرس علوم انساني تابستان 1384; 9(2 (پیاپی 39) ویژه نامه مدیریت):1-28.
 
رويكردي جديد به آميخته بازاريابي اينترنتي
 
‌باقري ‌كني مصباح‌ الهدي,آذر عادل*
 
* گروه مديريت، دانشگاه تربيت مدرس
 
 

بازاريابي به عنوان علمي عملياتي و پويا، در حال سازگاري و همگامي با تحولات شكل گرفته از مجراي انقلاب انفورماتيك است. محور اساسي اين انقلاب، ظهور رسانه جديد (اينترنت) است. تاثير مولفه هاي وجودي اينترنت در حوزه بازاريابي بر نياز به باز تعريف عوامل كليدي آن حوزه تاكيد و تاييد مي كند. ايجاد مفهوم نويني از بازاريابي با عنوان «بازاريابي اينترنتي» تحت لواي فلسفه بازاريابي رابطه اي كه محور خود را تامين نيازهاي مشتريان به صورت انفرادي، ايجاد ارزش براي مشتري و توسعه شبكه ارتباطات و تعاملات بين شركتها و افراد قرار داده، ناشي از همين ديدگاه است.
اين مقاله در صدد شناسايي تغييرات آميخته بازاريابي است تا از اين رهگذر بتوان از مزاياي رقابتي دنياي الكترونيك بهره برد. با اين توجه، مولفين با در نظر قرار دادن دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتري، به طراحي مدل مفهومي آميخته بازاريابي اينترنتي پرداختند. در اين مدل، 6 مولفه جمع آوري اطلاعات، محصول، قيمت، ارتباطات، توزيع و علامت تجاري شركت به عنوان مولفه هاي آميخته بازاريابي اينترنتي شناسايي گرديد. اين مولفه ها در اثر تقاطع دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتري، تركيبهاي متفاوتي از آميخته را ارائه كرد. با آزمون مدل، 10 تركيب براي 12 حالت متفاوت براي يك كالا در مراحل مختلف چرخه عمر محصول و ويژگيهاي متمايز مشتري به تاييد رسيد. اين تركيبها، همان ابزار رقابتي جديد است كه با تغيير در يكي از دو عامل تغيير در چرخه عمر محصول يا سطح بلوغ مشتري، باز تعريف خواهد شد.

 
كليد واژه: فناوري اطلاعات و ارتباطات، بلوغ مشتري، چرخه عمر محصول، آميخته بازاريابي اينترنتي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها