پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 3:25 PM
6 : مدرس علوم انساني پاییز 1384; 9(3 (پیاپی 42) ویژه نامه مدیریت):121-148. |
طراحي مدل هوشمند ارزيابي جذابيت بازارهاي بينالمللي |
فرجي خورشيدي حجت,آذر عادل* |
* گروه مديريت دانشكده علوم انساني، دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران |
بررسي در ادبيات موضوع ارزيابي جذابيت بازارهاي بينالمللي ارایه شده به وسيله صاحبنظران و همچنين تجارب عملي انجام شده در ايران نشانگر آن است كه به طور كلي دو رويكرد مختلف براي انتخاب بازارهاي خارجي پيشنهاد شده است: رويكرد گسترش و رويكرد قاعدهمند. بنگاههايي كه از رويكرد گسترش استفاده ميكنند، بتدريج و از طريق بازارهايي كه از لحاظ فرهنگي و جغرافيايي مشابه بازار محلي است، وارد بازار بينالمللي ميشوند. اما در رويكرد قاعدهمند، روش منظمي براي انتخاب بازار جهاني به كار گرفته ميشود و از يك مجموعه از معيارها براي تعيين بازارهاي مناسب استفاده ميشود. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |