0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  2:24 PM

 : مدرس علوم انساني زمستان 1385; 10(4 (پياپي 49) ويژه نامه مديريت):169-210.
 
طراحي الگويي براي تعيين سطح يادگيرندگي سازمانها: شركتهاي قطعه سازي خودرو
 
قرباني زاده وجه اله,مشبكي اصفهاني اصغر*
 
* گروه مديريت، دانشگاه تربيت مدرس تهران، ايران
 
 

ايجاد و حفظ مزيت رقابتي براي سازمانها در قرن بيست و يكم، مستلزم شناخت تغييرات تاثيرگذار بر سازمان، چابكي و انعطاف در مواجهه با تغييرات و افزايش قابليتها در ارتباط با تقاضاهاي متنوع مشتريان است و تنها سازمانهاي يادگيرنده اين گونه اند.
سازمانها به منظور يادگيرنده شدن، فرايند چهار مرحله اي شناسايي و خلق اطلاعات، تعبير و تفسير و تبادل اطلاعات، كاربرد علمي اطلاعات / توليد دانش و نهادينه كردن دانش را به كار مي گيرند و اجراي چنين فرايندي نيازمند بستر مناسب سازماني است. سازمانهايي كه ويژگيهاي خاصي را در رهبري، نيروي انساني، طرح سازماني، فرهنگ و ماموريت و استراتژي خود ايجاد مي كنند، زمينه را براي يادگيرنده شدن فراهم مي سازند.
نوآوري تحقيق در اين است كه سطوح يادگيررندگي سازمانها را بر اساس دو سنگ بناي فرايند يادگيري و ويژگي سازمانهاي يادگيرنده تعيين مي كند و يافته هاي پژوهش نشان مي دهد كه شركتهاي قطعه سازي خودرو از نظر سطح يادگيرنده بودن با يكديگر متفاوتند و مي توان آنها را با توجه به ميزان تاكيد و استفاده آنها از داده، اطلاعات و دانش به ترتيب به سازمانهاي داده مدار، اطلاعات مدار و دانش مدار تقسيم كرد. هر سازمان با توجه به اينكه تا چه مرحله از فرايند يادگيري سازماني را به كار گرفته است و به چه ميزان ويژگيهاي سازمان يادگيرنده را به دست آورده است، در يكي از سطوح يادگيرندگي سازمانها قرار مي گيرد.

 
كليد واژه: يادگيري سازماني، فرايند يادگيرنده، سازمان يادگيرنده، ويژگي سازمانهاي يادگيرنده، سطح يادگيرندگي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها