پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 15 اردیبهشت 1391 8:15 PM
5 : فصلنامه علوم مديريت ايران زمستان 1385; 1(4):291-53. |
مدلي براي ارزش گذاري علايم تجاري از ديدگاه مصرف کنندگان: پژوهشي در استانهاي بوشهر و فارس |
رحمان سرشت حسين,بحريني زاده منيجه |
علايم تجاري مي توانند وجه تمايز کالاهايي باشند که آن علايم بر رويشان قرار گرفته است. از اين رو سنجش و محاسبه ارزش علايم مذکور از اهميت زيادي برخوردار است. هدف اين مقاله ارايه مدلي براي سنجش ارزش علايم تجاري از ديدگاه مصرف کنندگان است. در مدل پژوهش، عوامل بر اساس دو بعد ادراکي و رفتاري طبقه بندي شده اند و اثر آن عوامل بر يکديگر و برارزش علايم تجاري مورد مطالعه قرار مي گيرد. در اين پژوهش پيمايشي، جمع آوري اطلاعات، با استفاده از پرسشنامه حضوري انجام شده است. نتايج پژوهش نشان مي دهد نگرش به علايم تجاري، انگاره علايم تجاري و تداعي علايم تجاري از ابعاد ادراکي، و وفاداري به علايم تجاري و پرداخت اضافه قيمت از ابعاد رفتاري موثر بر ارزش علايم تجاري هستند. |
كليد واژه: ارزش علايم تجاري، انگاره علايم تجاري، نگرش نسبت به علايم تجاري، تداعي معاني از علايم تجاري |
![]() |
نسخه قابل چاپ |