پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 15 اردیبهشت 1391 8:13 PM
5 : فصلنامه علوم مديريت ايران تابستان 1386; 2(6):95-121. |
ارايه يک مدل کمي براي مميزي انطباق استراتژي هاي توليد و بازاريابي |
جعفرنژاد احمد,مختارزاده نيما |
در بازارهاي پر رقابت با نيازهاي متفاوت مشتريان، ادامه حيات سودآور و موفق يک سازمان پيشرو، منوط به عملکرد يکپارچه کليه زير سيستم ها و واحدهاي سازماني، مي باشد. عدم انطباق استراتژيک در خروجي فرايند واحدهاي مختلف در بلند مدت سازمان را از دستيابي به يک موقعيت رقابتي پايدار، باز مي دارد. واحدهاي بازاريابي و توليد از جمله کليدي ترين اجزا تشکيل دهنده سازمان مي باشند که انطباق استراتژيک آنها، پيشرفت و تعالي سازمان را تضمين مي کند. در اين مقاله مدلي کمي بر اساس عوامل «خلق ارزش بري مشتريان» و «نتايج کليدي عملکرد» و متغيرهاي مربوطه جهت سنجش يکپارچگي استراتژيک فرايندهاي توليد و بازاريابي در سازمان ارايه مي شود و با استفاده از تکنيک برنامه ريزي آماري روشي براي هدف گذاري کمي اين انطباق استراتژيک، معرفي مي شود. |
كليد واژه: انطباق استراتژيک بازاريابي و توليد، استراتژي بازاريابي، استراتژي توليد، مزيت هاي رقابتي، برنامه ريزي آرماني |
نسخه قابل چاپ |