پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 15 اردیبهشت 1391 8:12 PM
4 : فصلنامه علوم مديريت ايران تابستان 1386; 2(6):69-94. |
مديريت فرهنگي سازماني: طراحي مدلي بر مبناي چارچوب ارزشهاي رقابتي |
رعنايي کردشولي حبيب اله* |
* دانشگاه علامه طباطبايي |
اين مقاله به دنبال آن است که نشان دهد مديران چگونه مي توانند با مديريت مناسب فرهنگ سازماني، اثر بخشي سازمانهاي خود را در بلند مدت بهبود بخشند. براي اين منظور با مروري بر مهمترين مطالعات و مدلهاي موجود دراين حوزه، يک مدل فرآيندي براي مديريت فرهنگ سازماني پيشنهاد شده است. به منظور اجرا و پياده سازي مدل مذکور، مدل مفهومي مشخصي طراحي شده که در آن سه عامل عمده يعني عوامل شکل دهنده فرهنگ، ويژگيهاي فرهنگ و پيامدها و نتايج فرهنگ به طور همزمان مورد توجه قرار گرفته است. |
كليد واژه: مديريت فرهنگ سازماني، چارچوب ارزشهاي رقابتي، گونه هاي فرهنگ سازماني |
نسخه قابل چاپ |