0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 15 اردیبهشت 1391  8:12 PM

 5 : فصلنامه علوم مديريت ايران پاييز 1386; 2(7):99-119.
 
رابطه بين نگرش مصرف کنندگان به وب سايتها و اثربخشي تبليغات اينترنتي
 
عباسي عباس,محمديان مقدسه
 
 
 

اين مقاله با هدف بررسي ارتباط بين نوع نگرش مصرف کنندگان به وب سايتها و اثربخشي تبليغات اينترنتي به آزمون چهار فرضيه، مي پردازد. جامعه آماري اين مقاله شامل 248 نفر از دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه شيراز (روزانه) در سال تحصيلي 86-85 مي باشد. گردآوري داده توسط پرسشنامه صورت گرفته است که در پرسشنامه از آنها خواسته شده تا نامهاي تجاري تبليغ شده در اينترنت را که به خاطر مي آورند و همچنين مزايا و معايبي را که در تبليغات اينترنتي مشاهده مي کنند نام ببرند. همچنين از آنها خواسته شده است که هر تبليغاتي را که در هر رسانه اي (اينترنتي و غير اينترنتي) به خاطر مي آورند نام برده و توضيح دهند که آيا به نظر آنان جالب بوده يا خير. آنچه از نتايج بر مي آيد اين است که مشاهده وب سايتها به مصرف کنندگان کمک مي کند تا نام تجاري تبليغ شده در اينترنت را به خاطر آورند و همچنين اين امر باعث ايجاد نگرش مثبت نسبت به نام تجاري تبليغ شده، شده است. مصرف کنندگاني که نگرش مثبت به وب سايتها داشته اند نسبت به مصرف کنندگاني که نگرش مثبت نداشته اند، مزاياي بيشتري را براي تبليغات اينترنتي قايل بوده اند از طرف ديگر آنها همچنين معايب بيشتري نيز براي تبليغات اينترنتي قايل شده اند. سرانجام مصرف کنندگان به تبليغات تلويزيوني بيشتر از تبليغات اينترنتي علاقه مندي نشان داده اند. يافته هاي اين پژوهش يک تصوير پيچيده اي از تبليغات اينترنتي را نشان مي دهد که اميد است براي تبليغ کنندگان اينترنتي مفيد واقع شود.

 
كليد واژه: نگرش مصرف کنندگان، وب سايتها، تبليغات اينترنتي، اثربخشي تبليغات
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها