0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 15 اردیبهشت 1391  8:10 PM

 3 : فصلنامه علوم مديريت ايران زمستان 1386; 2(8):75-101.
 
مدلي براي ارتباط راهبردهاي توسعه بازار صادراتي با عملکرد شرکتهاي توليدي صادر کننده محصولات غذايي در ايران
 
رحمان سرشت حسين,کريمي غلامرضا
 
 
 

هدف اين پژوهش تبيين رابطه ميان راهبردهاي توسعه بازار و عملکرد صادراتي و شناسايي عواملي است که مي توانند اين رابطه را تحت تاثير قرار دهند. سهم اصلي اين پژوهش در پژوهشهاي مربوط به استراتژي توسعه بازار صادراتي، مطالعه همزمان عوامل موثر بر استراتژي توسعه بازار صادراتي و عملکرد صادراتي، با اتکا به اصل همسويي راهبرد- محيط و با استفاده از رويکرد انحراف از ويژگيهاي معيار در آزمون همسويي است. نتايج (که با مطالعه  شرکتهاي توليدي صادرکننده محصولات غذايي در ايران طي سالهاي 4-1382 حاصل شد(حاکي از اين است که در مورد اغلب معيارهاي عملکرد صادراتي (شامل سطح صادرات و رشد نسبي صادرات) تفاوت معني داري ميان دو راهبرد تمرکز بازار و گسترش بازار وجود ندارد. در اين پژوهش، کسب سهم بازار بيشتر به عنوان هدف صادراتي، تطبيق محصول با نيازهاي مشتريان در بازارهاي هدف، فايق آمدن بر محدوديتهاي لجستيک، ديدگاه بين المللي مديريت، بهره مندي از قابليتهاي توليدي، قيمت گذاري رقابتي و ديدارهاي منظم از بازارهاي صادراتي، به عنوان عواملي شناسايي شده اند که با راهبرد تمرکز بازار هماهنگي دارند. در مقابل، دستيابي به حجم فروش بيشتر، حل مشکلات و محدوديت هاي قيمت گذاري، برخورداري از قابليت هاي توليدي و توانمنديهاي بازاريابي عواملي هستند که با راهبرد گسترش بازار تناسب دارند.

 
كليد واژه: راهبرد توسعه بازار صادراتي، تمرکز بازار، گسترش بازار، عملکرد صادراتي، اصل همسويي استراتژي- محيط، رويکرد انحراف از ويژگي هاي معيار
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها