0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 15 اردیبهشت 1391  7:55 PM

 6 : فصلنامه علوم مديريت ايران زمستان 1389; 5(20):111-130.
 
ارزيابي قابليت هاي نام تجاري درصنايع غذايي کشور
 
نجف بيگي رضا,اردشيري چم آزاده
 
 
 

پژوهش حاضر در جهت شناخت و ارزيابي قابليت هاي مزيتي استفاده از نام تجاري (برند) بر اساس مدل «آکر» در صنايع غذايي ايران و بررسي علل ضعف برخي از شرکت ها در به کارگيري نام تجاري است و در راستاي به کارگيري و استفاده از اين ابزار تجاري به منظور ارتقاي اين صنايع پيشنهادهايي ارائه مي دهد. جامعه و نمونه آماري از ميان مشتريان محصولات شرکت هاي مهرام، تک ماکارون، پگاه و شيرين عسل انتخاب شده اند و براي تجزيه و تحليل داده ها و يافته هاي پژوهش از آمار توصيفي و استنباطي بهره گرفته شده است. در آمار توصيفي از جدول فراواني و ميانگين و در آمار استنباطي از آزمون هاي تحليل واريانس يک طرفه وتوکي استفاده شده است. تحليل يافته ها نشان مي دهد که در اين چهار شرکت به شاخص هاي قيمت، تبليغات و تعهد در مقايسه با ساير شاخص ها توجه بيشتري شده است و اين سه شاخص نسبت به شاخص هاي رهبري، ارزش، کيفيت و هويت در رتبه بالاتر و از نظر ميانگين در رتبه دوم قرار گرفته اند. تحقيق به روشني نشان مي دهد که اگر اين شرکت ها بخواهند از شاخص هاي مزيت رقابتي براي تعالي نام تجاري خود استفاده کنند، بايد مديريت هر يک از آن ها، بنا به مقتضيات شرکت خود نسبت به ارتقاي اين شاخص ها اقدام کند.

 
كليد واژه: مدل آکر، قابليت هاي مزيتي، نام تجاري، صنايع غذايي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها