پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 15 اردیبهشت 1391 7:55 PM
3 : فصلنامه علوم مديريت ايران زمستان 1389; 5(20):49-68. |
نقش ابعاد ريسک ادراک شده مشتريان بانک ها در پذيرش بانکداري اينترنتي در ايران |
خدمتگذار حميدرضا,حنفي زاده پيام,كيانپور راضيه |
با رشد روزافزون فناوري اطلاعات و بازار رقابتي موجود در حوزه بانکي ايران، شاهد آن هستيم که موضوع پذيرش بانکداري الکترونيک توسط مشتريان، مورد توجه بانک ها قرار گرفته است. يکي از مفاهيم کاربردي در ارائه خدمات الکترونيک بانکي، بانکداري اينترنتي (IB) است. اين پژوهش به بررسي تاثير مفهوم ابعاد ريسک ادراک شده مشتريان بر نيت آن ها در پذيرش IB پرداخته است. نتايج حاصل شده از به کارگيري مدل يابي معادلات ساختاري و تحليل عاملي تاييدي نشان داد که ريسک هاي زماني، کارايي، امنيتي، مالي و حريم خصوصي، ريسک هاي اصلي کاهش دهنده نيت مشتريان براي پذيرش IB هستند و ريسک اجتماعي داراي تاثير منفي بسيار جزيي مي باشد. با توجه به نتايج، پيشنهادهاي مديريتي نيز در جهت کمک به بانک ها براي کاهش تاثير منفي اين ريسک ها در پذيرش IB توسط مشتريان ارائه شده است. |
كليد واژه: بانکداري اينترنتي، پذيرش، ابعاد ريسک ادراک شده |
نسخه قابل چاپ |