0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:25 PM

 8 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي بهار 1388; 1(3):145-162.
 
ارتباط مولفه هاي اصلي استراتژي هاي مطالعه و يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي مازندران
 
صالحي محمد*,عنايتي ترانه
 
* دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري
 
 

اين پژوهش با هدف بررسي ارتباط مولفه هاي اصلي استراتژي هاي مطالعه و يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي مازندران انجام شده است. اين پژوهش به روش همبستگي انجام شد و جامعه آماري پژوهش تمامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي مازندران بودند. حجم نمونه بر اساس حجم جامعه 386 نفر برآورد شد كه به صورت تصادفي طبقه اي انتخاب شدند. مولفه هاي اصلي استراتژي هاي مطالعه و يادگيري با استفاده از پرسشنامه استاندارد شده استراتژي هاي مطالعه و يادگيري (LASSI) اندازه گيري شد. با استفاده از آزمون همبستگي پيرسون، رابطه سه مولفه اصلي مهارت، اشتياق و خودنظم دهي با پيشرفت تحصيلي (معدل كل ترم دانشجويان) مورد بررسي قرار گرفت. يافته ها حاكي از آن بود كه هر سه مولفه اصلي استراتژي هاي مطالعه و يادگيري با پيشرفت تحصيلي رابطه اي معني دار داشتند، مقايسه مولفه هاي اصلي استراتژي هاي مطالعه و يادگيري در دو گروه دانشجويان دختر و پسر تفاوتي معني دار را نشان داد و همچنين نيمرخ استراتژي هاي مطالعه و يادگيري دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي مازندران با جدول نمونه هنجاري دانشجويان آمريكايي تفاوت هاي شايان توجهي داشت.

 
كليد واژه: راهبردهاي مطالعه و يادگيري، مهارت، اشتياق، خودنظم دهي، پيشرفت تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها