پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 4:22 PM
2 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي بهار 1388; 1(3):19-36. |
بررسي عامل هاي موثر بر تمايل اعضاي سازمان هاي فرهنگي - آموزشي براي تبديل شدن به سازمان يادگيرنده |
بهروزي محمد,فرخ نژاد خدانظر,اميراحمدي طاهره |
هدف اصلي اين پژوهش، بررسي عامل هاي موثر بر ميزان تمايل كاركنان سازمان هاي فرهنگي - آموزشي استان بوشهر براي تبديل سازمان خود به يک سازمان يادگيرنده بود. جامعه آماري دربرگيرنده تمامي كاركنان سازمان هاي فرهنگي - آموزشي استان بوشهر به تعداد 13327 نفر بود. با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي، تعداد 390 نفر به عنوان افراد نمونه انتخاب شد و داده ها به وسيله يك پرسشنامه پنجاه سوالي محقق ساخته بر اساس مقياس ليكرت جمع آوري و با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي مورد بررسي قرار گرفت. نتايج پژوهش نشان داد بين عامل هايي چون؛ داشتن رهبران آگاه درسازمان، ساختار پويا، تشويق به خلاقيت و نوآوري، بينش مشترك، كار گروهي و تعاون، واگذاري اختيار، ارتباط مستمر با محيط پيرامون و ميزان تمايل كاركنان براي تبديل سازمان خود به سازماني يادگيرنده رابطه اي معني دار در سطح اطمينان 0.95 وجود دارد. |
كليد واژه: سازمان يادگيرنده، سازمان هاي فرهنگي - آموزشي |
نسخه قابل چاپ |