0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:20 PM

 6 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):77-92.
 
مقايسه سبک هاي يادگيري و شيوه هاي حل مساله دانشجويان دختر و پسر گرايش هاي علوم انساني، علوم پايه و فني - مهندسي
 
سروقد سيروس*,ديانت عارفه سادات
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مرودشت
 
 

هدف از اجراي اين پژوهش، مقايسه سبک هاي يادگيري دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت در سال تحصيلي 87-86 بود.به اين منظور 450 دانشجوي دختر و پسر از گرايش هاي علوم پايه، فني مهندسي و علوم انساني (از هر گرايش 150 نفر) با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. در اين پژوهش از پرسشنامه هاي سبک هاي يادگيري فلدر - سولومان و شيوه هاي حل مساله هپنر استفاده گرديد. داده ها با استفاده از ضريب همبستگي پيرسون،t  مستقل، تحليل واريانس دوطرفه، آزمون تعقيبي توکي و ضريب اتا مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. اين پژوهش نشان داد که: الف) بين سبک هاي يادگيري و شيوه هاي حل مساله دانشجويان رابطه معني دار وجود دارد. ب) بين سبک هاي يادگيري دانشجويان گرايش هاي علوم پايه، علوم انساني و فني - مهندسي تفاوت معني دار وجود دارد. به اين گونه که دانشجويان گرايش فني - مهندسي بيشتر سبک يادگيري حسي، کلي، فعال و ديداري را ترجيح مي دهند در حالي که دانشجويان گرايش علوم پايه بيشتر از سبک يادگيري کلامي، متوالي، شهودي و تاملي و دانشجويان گرايش علوم انساني بيشتر از سبک يادگيري فعال استفاده مي کنند. ج) بين سبک هاي يادگيري دانشجويان دختر و پسر تفاوت معني دار وجود دارد به گونه اي که سبک يادگيري پسران از نوع کلامي، شهودي، متوالي و تاملي است. در حالي که سبک يادگيري دختران از نوع حسي، کلي، فعال و ديداري است. د) بين شيوه هاي حل مساله دانشجويان گرايش هاي علوم پايه، علوم انساني و فني - مهندسي تفاوت معني دار وجود دارد. به اين صورت که دانشجويان گرايش فني - مهندسي بيشتر شيوه حل مساله خلاقيت، اعتماد، اجتناب و روي آورد را ترجيح مي دهند. در حالي که دانشجويان گرايش علوم پايه بيشتر از شيوه حل مساله درماندگي و دانشجويان گرايش علوم انساني بيشتر از شيوه حل مساله خلاقيت و مهارگري استفاده مي کنند. و) بين شيوه هاي حل مساله دانشجويان دختر و پسر تفاوت معني دار وجود دارد. به گونه اي که شيوه حل مساله پسران از نوع درماندگي و روي آورد است. در حالي که شيوه حل مساله دختران از نوع اعتماد و اجتناب است.

 
كليد واژه: سبک يادگيري، شيوه حل مساله
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها