پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 4:20 PM
5 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):63-76. |
مطالعه تاثير يادگيري مشارکتي (تفحص گروهي) بر رشد مولفه هاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان در سال تحصيلي 88-87 |
فهامي ريحانه*,عزتي محسن |
* دانشگاه پيام نور مركز نطنز |
هدف اين پژوهش بررسي تاثير يادگيري مشارکتي با تاکيد بر روش تفحص گروهي بر رشد مهارت هاي اجتماعي، از قبيل احترام گذاشتن به ديگران، مسووليت پذيري، دوستيابي و مشاركت در فعاليت هاي گروهي دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان بوده است. اين پژوهش به روش شبه تجربي و استفاده از طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه گواه صورت گرفت. جامعه آماري اين تحقيق دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان در سال تحصيلي 88-87 بودهاند که جمعا شامل 2287 دانش آموز دختر بوده است که حدود 320 نفر به عنوان نمونه تحقيق لحاظ گرديدهاند. جهت جمع آوري اطلاعات از آزمون رشد مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي کرامتي (1382) استفاده شد. پايايي اين آزمون با روش آلفاي کرونباخ 83 صدم بدست آمد. داده ها و اطلاعات جمع آوري شده با استفاده از آزمون T و استفاده از نرم افزار SPSS تحليل گرديد. نتايج و يافته هاي پژوهش حاضر حاکي از تاييد فرضيه کلي تحقيق مي باشد. اگر چه در مطالعه مولفه هاي مهارتهاي اجتماعي به صورت جداگانه که به عنوان فرضيه هاي ويژه در اين پژوهش تلقي شده اند نتايج حاکي از تاثير معنادار متغير آزمايشي يعني يادگيري مشارکتي بر رشد مهارت هاي اجتماعي مي باشد. |
كليد واژه: يادگيري مشاركتي، تفحص گروهي، مهارت هاي اجتماعي، پايه پنجم |
نسخه قابل چاپ |