پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 4:19 PM
2 : رهيافتي نو در مديريت آموزشي تابستان 1388; 2(4):17-30. |
بررسي رابطه سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه در درس زبان انگليسي شهر شيراز |
صفري يحيي,بذرافشان آذر* |
تحقيق حاضر به بررسي رابطه سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه در درس زبان انگليسي شهر شيراز پرداخته است. روش انجام پژوهش، توصيفي ازنوع پيمايشي و همبستگي مي باشد. جامعه آماري در اين پژوهش كليه دانش آموزان دختر و پسر پايه هاي اول، دوم و سوم دوره متوسطه شهر شيراز به تعـداد 27000 نفر که در سال تحـصـيلي 88-87 در مدارس اين شهر مشغول به تحصيل بودند. نمونه پژوهش را 392 نفر از دانش آموزان رشته هاي علوم انساني، علوم تجربي و رياضي و فيزيك پايه هاي اول، دوم و سوم دوره متوسطه ناحيه 2 شيراز بودند که به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي مرحله اي انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش شامل پرسشنامه سبک يادگيري هاني و مامفورت و آزمون پيشرفت تحصيلي بود. و براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي، ميانگين و فراواني درصدي و از آمار استنباطي رگرسيون چند متغيره، تحليل واريانس يک راهه و آزمونt مستقل استفاده شد يافته ها نشان داد که: |
كليد واژه: پيشرفت تحصيلي، سبکهاي يادگيري، زبان انگليسي |
نسخه قابل چاپ |