0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 8 اردیبهشت 1391  8:55 PM

 6 : دانش مديريت تابستان 1385; 19(73):105-120.
 
بررسي نقش قابليت يادگيري بازار در خلق محصولات نوآورانه
 
منتظر غلامعلي,ناصربخت نرجس*
 
* دانشگاه تربيت مدرس
 
 

کسب مزيت رقابتي، از مباحث چالش برانگيز در دنياي رقابتي امروز است و محققان بسياري اين موضوع را مطالعه و بررسي کرده اند. نتيجه اين تحقيق ها، بنيان سازمان هاي بازار راهبر را شکل داده است. سازمان هاي بازار راهبر، مشتري و بازار را مبناي کسب و کار خود قرار داده اند. صاحب نظران، شاخص ترين قابليت متمايز اين نوع سازمان ها را، قابليت يادگيري بازار در نظر گرفته اند. از طرف ديگر، در منابع نظريه مبتني بر منابع، که فلسفه آن تاکيد بر منابع و قابليت هاي سازمان در جهت خلق مزيت رقابتي است، تحقيق و توسعه به عنوان قابليت نوآورانه در نظر گرفته شده است. سازمان هايي که بر قابليت تحقيق و توسعه تاکيد مي ورزند، توانايي بالايي در خلق محصولات جديد دارند، بنابراين با توجه به اهميت ايجاد محصولات جديد و نوآورانه در دنياي رقابتي امروز و ارتباط تنگاتنگ آن با قابليت يادگيري بازار به عنوان قابليت متمايز سازمان هاي بازار راهبر، در اين مقاله، فرايند خلق محصولات جديد و نوآورانه بر مبناي قابليت يادگيري بازار، تشريح شده و با تبيين اجزاي اين فرايند، اثر آن در خلق محصولات نوآورانه بررسي شده است.

 
كليد واژه: توسعه محصول جديد، سازمان بازار راهبر، فرايند خلقِ محصول جديد مبتني بر قابليت يادگيري بازار، مزيت رقابتي پايدار، يادگيري بازار
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها