پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 8 اردیبهشت 1391 8:52 PM
1 : دانش مديريت پاييز 1385; 19(74):3-18. |
تعيين عوامل موثر در انتخاب روش همکاري ميان بنگاه ها: مطالعه موردي دربنگاه هاي فناوري اطلاعات ايران |
حنفي زاده پيام*,سلامي رضا,روحاني طباطبايي مينا |
* گروه مديريت صنعتي، دانشكده حسابداري و مديريت، دانشگاه علامه طباطبايي |
همکاري ميان بنگاه ها در دو دهه گذشته به شدت مورد توجه مديران قرار گرفته است. انگيزه هاي گوناگوني براي ايجاد همکاري ميان دو يا چند بنگاه وجود دارد. دسترسي به مهارت و دانش فني، تامين مالي، کسب مزيت رقابتي و محدود کردن و مديريت ريسک مي تواند انگيزه همکاري ميان بنگاه ها باشد. بنگاه جهت نيل به هدف مورد نظر در همکاري، نيازمند به استفاده از روش همکاري مناسب است. انتخاب روش همکاري مناسب در موفقيت و شکست بنگاه نقش به سزايي دارد. از اين رو آشنايي با روش هاي همکاري و تعيين عوامل موثر در انتخاب روش همكاري مناسب، براي مديران بنگاه ها از اهميت بسياري برخوردار است. در اين مقاله تجربيات شركت هاي فعال در حوزه فناوري اطلاعات در زمينه انتخاب همكارانشان، از طريق پرسشنامه، مورد مطالعه قرار گرفت و به ارايه چارچوبي براي انتخاب روش همكاري مناسب منجر شد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |