پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 8 اردیبهشت 1391 8:45 PM
2 : دانش مديريت زمستان 1385; 19(75):23-42. |
تحليل رفتار مصرف كننده در اينترنت |
حقيقي محمد*,احتشامي اكبري كامليا |
* گروه مديريت بازرگاني، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران |
در ادبيات بازاريابي و علوم انساني كليه كنش ها، رفتار و تصميمات انساني بر اساس الگوي عقلانيت بنا گذاشته شده است. از ديدگاه هابرماس، نگرش و الگوي حاكم بر عقلانيت انساني تنها بعد كاركردي و محاسبه سود و زيان را در برنمي گيرد بلكه عوامل فرهنگي و ارزشي نيز در فرايندهاي عقلاني دخيل مي باشند. تحقيق حاضر سعي دارد تا برداشت هابرماس از عقلانيت را در مورد فرايند تصميم گيري مصرف كننده در اينترنت در سطوح تحليل خرد و مياني به ارزيابي بگذارد. هدف نهايي بازنمايي مدل تصميم گيري مصرف كننده در اينترنت مي باشد و بدين منظور از دو روش كمي و كيفي و همچنين تطابق يافته هاي تحقيق مدد گرفته شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |