پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 8 اردیبهشت 1391 8:43 PM
3 : دانش مديريت بهار 1386; 20(76):39-68. |
مزيت رقابتي در شرکت هاي چند کسب و کاره و رويكرد رابطه اي |
حميدي زاده محمدرضا*,حبيبي معصومه |
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي، ايران |
رشد و توسعه همواره يکي از اهداف مهم هر بنگاه اقتصادي بشمار مي آيد. اما چالش هاي دنياي امروز از جمله کميابي منابع و افزايش رقابت، شرکت ها را بر آن داشته است تا در جستجوي منابع پايدارتري براي کسب مزيت رقابتي خود باشند. در اين راستا، شرکت ها به استراتژي هاي تنوع و به عبارتي، ايجاد کسب و کارهاي جديد اما مرتبط- در جهت ايجاد هم افزايي و استفاده بهينه از امکانات و ظرفيت هاي خود- روي آورده اند. لذا، سوال اينجاست که استراتژي هاي تنوع چگونه مي تواند درکسب مزيت رقابتي به آنها کمک کند. گام اول در پاسخ گويي به اين سوال، يافتن يک رويکرد تئوريکي مناسب است که بتواند چگونگي ايجاد مزيت رقابتي را در شرکت هاي چند کسب و کاره توضيح دهد. در اين مقاله سعي شده است تا با تشريح موضوع و مقايسه اجمالي رويکردهاي مختلف به ارايه يک چارچوب نظري مناسب دست يابيم. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |