پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 8 اردیبهشت 1391 8:38 PM
7 : دانش مديريت پاييز 1386; 20(78):139-160. |
ارزيابي کيفيت آموزش با تکنيک MCDM فازي |
نوري ايرج,اسدي بابك,رضازاده امير* |
* دانشگاه آزاد اسلامي، اراك، ايران |
ارزيابي كيفيت آموزش به علت ماهيت آن نيازمند روش هاي خاصي مي باشد. در اين مقاله سعي شده است تا با به كارگيري تكنيك هاي مختلف ارزيابي و رتبه بندي، روش نويني در ارزيابي كيفيت دوره هاي آموزشي ارايه شود. به منظور اولويت بندي و يافتن ميزان اهميت شاخص هاي كيفيت آموزش، از فرايند تحليل سلسله مراتبي (AHP) استفاده شده است. براي ارزيابي عملكرد هر يك از دوره ها بر مبناي شاخص هاي كيفيت آموزش، جمع آوري داده ها و تلخيص آن ها به كمك تئوري مجموعه هاي فازي انجام پذيرفته است و در نهايت براي رتبه بندي دوره هاي آموزشي و مقايسه آن ها نيز از روش TOPSIS سود برده شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |