پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 8 اردیبهشت 1391 7:40 PM
3 : دانش مديريت تابستان 1387; 21(81):37-56. |
تاثير كشور مبدا بر تصميم خريد مشتري مورد مطالعه دانشجويان دانشگاه اصفهان |
رنجبريان بهرام,قلي زاده شغل آباد رسول* |
* دانشگاه اصفهان، ايران |
اهميت اطلاعات کشور مبدا به عنوان يکي از مهمترين سرنخ هاي بيروني موثر بر تصميم خريد، موضوع بسياري از تحقيقات قرار گرفته است. به همين دليل، اين تحقيق با در نظر گرفتن ??? نفر از دانشجويان دانشگاه اصفهان به عنوان نمونه آماري تحقيق، نخست، اهميت اطلاعات کشور مبدا محصول را مورد بررسي قرار داده و سپس با استفاده از تحليل عاملي، فاکتورهاي اصلي تبيين کننده اهميت اطلاعات کشور مبدا در جامعه مورد بررسي (ارزش اجتماعي، کيفيت و اصالت محصول) مشخص شدند. هم چنين نتايج آزمون ANOVAبيانگر اين مطلب است که متغيرهاي جمعيت شناختي، اهميت استنباط شده از اطلاعات کشور مبدا موثر را تحت تاثير قرار مي دهد. در بخش دوم اين تحقيق، ارزيابي دانشجويان از کيفيت محصولات ? کشور مختلف مورد بررسي قرار گرفته است که نتايج حاکي از آن است که محصولات ژاپني از نظر کيفيت، بالاترين و محصولات ايراني، پايين ترين محصولات ارزيابي شده اند. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |