پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 12:42 PM
5 : پژوهشنامه مديريت اجرايي نيمه دوم 1389; 10(2 (پياپي 40)):109-134. |
بررسي نقش واسط عرق ملي و ادراک از کيفيت محصول بر قصد خريد کالاي وارداتي |
مرتضوي سعيد*,كفاش پور آذر,ارجمندي نژاد آفاق |
* گروه مديريت، دانشگاه فردوسي مشهد |
مقاله حاضر بر آن است با بررسي نقش عرق ملي و ادراک از کيفيت محصول، در عرصه بازاريابي و رفتار مصرف کننده، به فعالان بخش توليد و واردات ياري رساند. بر اين اساس از طريق تدوين يک الگوي سببي در قالب مدل مسير و با استفاده از روش تحقيق پيمايشي - تحليلي به اجراي تحقيق پرداخته شد. تعداد 310 نفر از مشتريان مبلمان مستقر در شهر مشهد نمونه مورد مطالعه را تشکيل داده است. به منظور جمع آوري داده ها از ابزار پرسش نامه استفاده شده و براي پردازش داده ها از نرم افزار SPSS براي شاخص هاي تمرکز و پراکندگي و LISREL براي تحليل روابط مسير استفاده به عمل آمده است. نتايج نشان داد که نقش واسط عرق ملي و ادراک از کيفيت محصول مورد تاييد واقع نشد؛ اما اثر عرق ملي و اداراک از کيفيت محصول بر قصد خريد به تفکيک تاييد گرديد. اين يافته ها حاکي از آنند که ارتقاي عرق ملي و کيفيت محصول توليد داخلي از نقشي تعيين کننده در مصرف کالاهاي داخلي توسط خريداران برخوردار است و مانع از گرايش به مصرف کالاهاي مشابه خارجي مي شود. |
كليد واژه: عرق ملي، اثر کشور مبدا، ادراک از کيفيت کالا، قصد خريد |
نسخه قابل چاپ |