پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 12:39 PM
6 : پژوهشنامه مديريت اجرايي نيمه اول 1390; 3(5):117-136. |
رعايت اخلاق در فعاليت هاي بانکي و تاثير آن بر روابط ميان بانک و مشتري |
سيدجوادين سيدرضا*,براري مجتبي,ذبيح زاده كاظم |
* گروه مديريت، دانشگاه تهران |
هدف از تحقيق حاضر بررسي رعايت اخلاق از سوي بانک ها در فعاليت هاي خود و تاثير آن بر روابط ميان بانک و مشتريانش است. لذا پس از بررسي پژوهش هاي مرتبط با تحقيق مدل مفهومي آن ارائه شده است. در اين مدل مفهومي براي بررسي روابط ميان مشتري و بانک چهار متغير اعتماد، تعهد، وفاداري و ارتباط دهان به دهان در نظر گرفته شده است. هم چنين مقاله حاضر يک مطالعه توصيفي است که به روش پيمايشي انجام شده است. جامعه آماري اين تحقيق 184 نفر از مشتريان يک بانک دولتي در شهرستان اصفهان است. ابزار گردآوري داده ها پرسش نامه بوده و مدل مفهومي نيز با روش مدل يابي معادلات ساختاري و نرم افزار ليزرل مورد بررسي قرار گرفته است. نتايج تحقيق نشان مي دهد که متغير مستقل، رعايت اصول اخلاقي از سوي بانک تاثير مثبت و معناداري بر متغيرهاي وابسته اعتماد، تعهد، وفاداري و ارتباط دهان به دهان مشتري داشته است. هم چنين با توجه به مدل مفهومي تحقيق، اعتماد و تعهد مشتريان بر متغير وفاداري و وفاداري مشتريان نيز بر متغير ارتباط دهان به دهان تاثير مثبت و معناداري داشته است. هم چنين مدل تحقيق برازش مناسبي با داده ها داشته است. |
كليد واژه: اخلاق، اعتماد، تعهد، وفاداري، ارتباط دهان به دهان |
نسخه قابل چاپ |