پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 12:39 PM
5 : پژوهشنامه مديريت اجرايي نيمه اول 1390; 3(5):95-116. |
نقش گرايش کارآفرينانه در عملکرد سازماني؛ شعب بانک ملت شهر تهران |
رضوي سيدمصطفي,زالي محمدرضا*,رشيدي محمود,ديداري جاويد |
* گروه مديريت، دانشگاه تهران |
هدف اين تحقيق تعيين نقش مشتري مداري و عدم اطمينان محيطي در ارتباط بين گرايش کارآفرينانه و عملکرد سازماني شعبه هاي بانک ملت است. به اين منظور، پرسشنامه هاي گرايش کارآفرينانه، مشتري مداري و عدم اطمينان محيطي در مناطق هفت گانه مديريت شعب بانک ملت شهر تهران، و در ميان 172مدير و کارشناس شعب که به صورت تصادفي طبقه اي انتخاب شده بودند تکميل گرديد. عملکرد شعب بانک ملت با دو شاخص درآمد کل و سود خالص شعب در سال مالي 1389، بر اساس اسناد و مدارک مثبته بانک، جمع آوري شد. نتايج مدل يابي معادلات ساختاري نشان داد گرايش کارآفرينانه به طور مسقيم (0.34) و از طريق استراتژي مشتري مداري (0.38) بر عملکرد شعب بانک ملت شهر تهران تاثير دارد. در حالي که عدم اطمينان محيطي تاثيري بر ارتباط بين گرايش کارآفرينانه و عملکرد نداشت؛ اما به طور منفي اثر مستقيمي بر گرايش کارآفرينانه داشت (0.5-). يافته هاي پژوهش پيشنهاد مي کند که از طريق افزايش نوآوري، پيشگامي و رقابت تهاجمي مي توان عملکرد شعب بانک ملت را بهبود داد. هم چنين با خدمت رساني و مشتريي مداري، مي توان اثرات گرايش کارآفرينانه بر عملکرد را تقويت كرد. |
كليد واژه: گرايش کارآفرينانه، عملکرد شعب، عدم اطمينان محيطي، مشتري مداري |
نسخه قابل چاپ |