0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  12:39 PM

 5 : پژوهشنامه مديريت اجرايي نيمه اول 1390; 3(5):95-116.
 
نقش گرايش کارآفرينانه در عملکرد سازماني؛ شعب بانک ملت شهر تهران
 
رضوي سيدمصطفي,زالي محمدرضا*,رشيدي محمود,ديداري جاويد
 
* گروه مديريت، دانشگاه تهران
 
 

هدف اين تحقيق تعيين نقش مشتري مداري و عدم اطمينان محيطي در ارتباط بين گرايش کارآفرينانه و عملکرد سازماني شعبه هاي بانک ملت است. به اين منظور، پرسشنامه هاي گرايش کارآفرينانه، مشتري مداري و عدم اطمينان محيطي در مناطق هفت گانه مديريت شعب بانک ملت شهر تهران، و در ميان  172مدير و کارشناس شعب که به صورت تصادفي طبقه اي انتخاب شده بودند تکميل گرديد. عملکرد شعب بانک ملت با دو شاخص درآمد کل و سود خالص شعب در سال مالي 1389، بر اساس اسناد و مدارک مثبته بانک، جمع آوري شد. نتايج مدل يابي معادلات ساختاري نشان داد گرايش کارآفرينانه به طور مسقيم (0.34) و از طريق استراتژي مشتري مداري (0.38) بر عملکرد شعب بانک ملت شهر تهران تاثير دارد. در حالي که عدم اطمينان محيطي تاثيري بر ارتباط بين گرايش کارآفرينانه و عملکرد نداشت؛ اما به طور منفي اثر مستقيمي بر گرايش کارآفرينانه داشت (0.5-). يافته هاي پژوهش پيشنهاد مي کند که از طريق افزايش نوآوري، پيشگامي و رقابت تهاجمي مي توان عملکرد شعب بانک ملت را بهبود داد. هم چنين با خدمت رساني و مشتريي مداري، مي توان اثرات گرايش کارآفرينانه بر عملکرد را تقويت كرد.

 
كليد واژه: گرايش کارآفرينانه، عملکرد شعب، عدم اطمينان محيطي، مشتري مداري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها