0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  12:38 PM

 
بررسي تاثير بازاريابي رابطه مند و ويژگي هاي محصول بر ادراکات و قصد پذيرش محصولات جديد: در صنعت محصولات الکترونيک
 
باقري سيدمحمد*
 
* گروه مديريت، دانشگاه پيام نور، مركز بابل
 
 

در پژوهش هاي مربوط به حوزه انتشار نوآوري، تحقيقات زيادي درباره پذيرش نوآوري صورت گرفته است. در مدل مفهومي اين تحقيق، سازو کار تاثير سازه هاي ويژگي هاي نوآوري و کيفيت رابطه در چارچوب متغيرهاي ادراکي ارزش و مخاطره ادراک شده بر قصد پذيرش افراد مورد مطالعه قرار گرفته است. اين تحقيق از نظر دسته بندي تحقيقات برحسب هدف، از نوع کاربردي و از نظر دسته بندي بر حسب نحوه گرد آوري داده ها، توصيفي-پيمايشي است. ابزار اصلي گردآوري داده ها در اين تحقيق پرسش نامه است. جامعه آماري اين تحقيق، استفاده کنندگان حداقل يكي از محصولات الكترونيكي ذکر شده در طرح تحقيق بوده است. نمونه آماري نهايي اين تحقيق نيز شامل 373 مشتري بالفعل محصولات الکترونيکي در مناطق 22 گانه شهر تهران است. روش اصلي تجزيه و تحليل داده ها ماتريس همبستگي يا کواريانس با رويکرد تحليل مسير بوده است. نتايج تحقيق نشان داد که ابعاد تعهد رابطه اي و اعتماد عام با تاثير بر مخاطره و ارزش ادراک شده پذيرندگان بر قصد پذيرش آنان تاثير مي گذارد. علاوه بر اين، از ميان ابعاد نوآوري نيز تنها ابعاد سازگاري و قابليت آزمايش بر قصد پذيرش افراد تاثير مستقيم دارد، ابعاد پيچيدگي و قابليت استفاده بر مخاطره ادراک شده تاثير دارد و هم چنين قابليت استفاده و مزيت نسبي نوآوري نيز بر ارزش ادراک شده نوآوري موثرند.

 
كليد واژه: قصد پذيرش، ارزش ادراک شده، مخاطره ادراک شده، کيفيت رابطه، ابعاد نوآوري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها