پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 12:38 PM
1 : پژوهشنامه مديريت اجرايي نيمه اول 1390; 3(5):13-28. |
مدل برونسپاري خدمات و وارانتي با استفاده از روش تصميم گيري چند معياره |
اصغري زاده عزت اله*,بيطرف احمد,نازآبادي محمدرضا |
* گروه مديريت، دانشگاه تهران |
اين مقاله به ارائه مدلي براي برون سپاري خدمات وارانتي محصولات توليدي پرداخته است. در بخش اول مدل پيشنهادي، كه از دو مرحله تشكيل شده؛ هنگامي که محصول معيوبي براي تعمير ارجاع مي شود، ابتدا با استفاده از روش پرومتي شروع به رتبه بندي پيمانکاران طرف قرارداد مي شود و در بخش بعدي با استفاده از برنامه ريزي خطي چندهدفه نسبت به تخصيص و ارسال محصول معيوب براي انجام خدمات مورد نياز اقدام مي شود. هدف اصلي در اين مساله كمينه كردن هزينه هاي انجام تعمير و هم چنين بيشينه كردن رضايت مشتريان است كه اين امر با استفاده از برنامه ريزي خطي صفر و يك چندهدفه و با تكيه بر اولويت هاي تعيين شده محقق مي شود. به عنوان يک نتيجه، با کاهش زمان انتظار براي تعمير محصول يا کاهش فواصل در ارسال محصول براي تعمير، مي توان افزايشي براي رضايت مشتري متوقع بود. |
كليد واژه: برون سپاري، وارانتي، پرومتي، برنامه ريزي خطي |
نسخه قابل چاپ |