0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:47 PM

 4 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1388; 13(2 (پياپي 61)):93-118.
 
عوامل موثر بر اعتماد مشتري در تجارت الکترونيک (مدل C2B)
 
خدادادحسيني سيدحميد*,شيرخدايي ميثم,كردنائيج اسداله
 
* گروه مديريت، دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران
 
 

در مدل هاي C2B از تجارت الکترونيکي، اعتماد مشتريان يکي از فاکتور هاي کليدي و از عناصر اصلي موفقيت در تجارت الکترونيکي است تا آنجا که بسياري از صاحب نظران کليد موفقيت در تجارت الکترونيک را ايجاد و استقرار فراگرد مطمئن و مورد اعتماد براي خريدار مي دانند. با وجود اين معنا و مفهوم اعتماد مشتري در تجارت الکترونيک و ابعاد و عوامل موثر بر آن در هاله اي از ابهام قرار دارد.
موضوع اين تحقيق بررسي عوامل موثر بر اعتماد مشتري در تجارت الکترونيک است. در اين راستا فرضيه هاي تحقيق در چارچوب عوامل فردي، شرکتي و زيرساختي مطرح و بررسي شدند
.
جامعه آماري تحقيق، مشترياني هستند که از فروشگاه هاي الکترونيکي موجود در جامعه مجازي ايرانيان به صورت الکترونيکي خريد کرده، از ميان آنان نمونه گيري تصادفي صورت گرفت. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان مي دهد که به جز فرضيه مربوط به عوامل فردي ،ساير فرضيه هاي تحقيق تاييد مي شوند
.

 
كليد واژه: اعتماد مشتري، تجارت الکترونيک، متغير هاي زيرساختي، متغير هاي فردي مشتريان، متغير هاي مربوط به شرکت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها