پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 4:32 PM
10 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) زمستان 1389; 14(4 (پياپي 69)):233-257. |
بررسي نقش عوامل سازماني در افزايش کارآفريني شرکت هاي صنعتي کوچک |
وفايي فرهاد*,شافعي رضا |
* گروه مديريت بازرگاني، دانشگاه كردستان، سنندج، ايران |
کارآفريني يک واژه فراگير است که هم سازمان ها و هم افراد را دربر مي گيرد. به اين منظور که نمي توان سازماني را کارآفرين در نظر گرفت که کارکنان و مديران آن نتواسته باشند توانمندي هاي خود را شناسايي و با استفاده از فهم محيطي ايجاد شده خلاقيت هاي فردي را پرورش داده باشند. به اين ترتيب نگريستن به اين مفهوم در خلا نمي تواند کمکي به گسترش آن در سازمان هاي امروزي کنند. شرکت هاي صنعتي کوچک براي تبديل به يک بخش سودآور ناچارند که از تمامي ظرفيت هاي خود استفاده نمايند و به نظر مي رسد اين مساله مهم تنها در سايه کارآفريني سازماني امکان پذير باشد. |
كليد واژه: شرکت هاي کارآفرين، شرکت هاي غير کارآفرين، صنايع کوچک، مهارت هاي مديريتي، استراتژي ها و ساختار، نظام ارزيابي عملکرد، فرهنگ سازماني |
نسخه قابل چاپ |