0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:27 PM

 10 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1390; 15(2 (پياپي 71)):205-229.
 
اندازه گيري رضايت مشتري در بانک توسعه صادرات ايران با استفاده از روش تجزيه و تحليل چند معياره رضايت (MUSA)
 
نوري ايرج*,فتاحي كميل
 
* گروه مديريت، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد اراك، اراك، ايران
 
 

مقوله رضايت مشتري بيانگر يک رويکرد نوين نسبت به کيفيت در موسسات اقتصادي، سازمان ها و همچنين ايجاد يک مديريت و فرهنگ مشتري مدار واقعي مي باشد. اندازه گيري رضايت مشتريان، ارائه کننده يک بازخورد فوري، معنادار و عيني در خصوص انتظارات و اولويت هاي مشتري است. به اين ترتيب بايد عملکرد سازمان ها در ارتباط با مجموعه اي از ابعاد رضايت مورد ارزيابي قرار گيرد که بيانگر نقاط قوت و ضعف يک سازمان باشد.
در اين تحقيق و براي اولين بار در ايران، روش تجزيه و تحليل چند معياره رضايت (MUSA) براي اندازه گيري و تجزيه و تحليل رضايت مشتريان بانک توسعه صادرات ايران استفاده شده است. اين روش به صورت يکپارچه، سطح رضايت مجموعه اي از مشتريان را بر پايه ارزش ها و اولويت هاي بيان شده آنها، ارزيابي مي کند.
اين تحقيق بنا به درخواست اداره امور مشتريان و هماهنگي شعب بانک توسعه صادرات ايران انجام شده است که با حل چندين مدل برنامه ريزي خطي (با توجه به ساختار سلسله مراتبي ابعاد رضايت تعيين شده به وسيله خبرگان)، ميانگين سطح رضايت در هر يک از ابعاد و نيز رضايت کلي و همچنين اهميت (وزن) هر يک از ابعاد رضايت به دست مي آيد و در نهايت با ايجاد و توسعه مجموعه اي از شاخص هاي کمي و نمودارهاي ادراکي به ارزيابي و اندازه گيري بهتر رضايت کمک مي کند.

 
كليد واژه: تجزيه و تحليل چند معياره، اولويت بندي غير ادغامي، رگرسيون ترتيبي و تجزيه تحليل رضايت مشتريان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها