0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:26 PM

 8 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) تابستان 1390; 15(2 (پياپي 71)):151-179.
 
به کارگيري ‏QFD ‏فازي در مديريت استراتژيک عرضه ‏محصول‎: مطالعه موردي در شرکت پارس الکتريک
 
متقي هايده*,صفري حسين,دهقاني كرامت اله
 
* گروه مديريت، دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي، تهران، ايران
 
 

جهان امروز به سرعت در حال تغيير بوده و ارتباطات روز به روز در حال گسترش است؛ دسترسي ‏به اطلاعات آسان تر مي شود، رقابت براي فروش محصول جدي تر مي شود و ديگر نمي توان کالايي را‏ به مشتري تحميل کرد.‏‎ به نظر مي آيد که موفق ترين توليدکنندگان، يک اصل مهم را سرلوحه کار خود ‏قرار داده اند؛ يک اصل ساده و در عين حال مشکل، يعني «مديريت خدمات مشتري».‏
ادبيات مديريت زنجيره تامين و لجستيک بيان مي کند که اين اصل به هدفي استراتژيک براي ‏شرکت ها تبديل شده است و شرکت ها دريافته اند که با گسترش عملکردهاي لجستيکي خود، ‏رضايت مندي مشتريان و به تبع آن سهم بازار خود را افزايش مي دهند.‏
اين مقاله مبتني بر رويکرد QFD ‏(گسترش عملکرد کيفيت) است و چگونگي استفاده از خانه کيفيت (HOQ) ‏براي بهبود کارا و موثر فرايندهاي خدمات لجستيک و در نتيجه رضايت مشتريان را نشان مي دهد. همچنين با ‏توجه کيفي بودن عوامل از منطق فازي استفاده شده است. اين متدولوژي در شرکت پارس الکتريک براي ‏تعيين فعاليت هاي راهبردي در مديريت استراتژيک محصول راديو پخش به کار گرفته شده است.

 
كليد واژه: خدمات لجستيک، مديريت خدمات مشتري، منطق فازي، گسترش عملکرد کيفي QFD)‎)، ‏خانه کيفيت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها