0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:24 PM

 9 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) پاييز 1390; 15(3 (پياپي 72)):169-189.
 
بررسي تطبيقي امکان به‌ کارگيري رهبري خدمتگزار در نظام بانکي از منظر مديران و کارکنان
 
فرهنگي علي اكبر*,دامغانيان حسين,مهرگان محمدرضا,داوري مجيدرضا
 
* گروه مديريت، دانشکده مديريت، دانشگاه تهران، تهران، ايران
 
 

هدف اين مقاله، تعيين امکان يا عدم امکان به‌ کارگيري رهبري خدمتگزار در بانک مسکن و مقايسه‌ ديدگاه‌ هاي مديران و کارکنان شعب در اين خصوص بر اساس شاخص ‌هاي جو سازماني است. روش تحقيق به‌ کار رفته در اين بررسي، بر ‌حسب هدف، کاربردي؛ بر ‌حسب نحوه‌ گردآوري داده ‌ها، توصيفي - تحليلي و از نوع همبستگي است. مديران و ديگر کارکنان شعب بانک مسکن در استان سمنان جامعه‌ آماري اين تحقيق را تشکيل مي‌ دهند. از اين جامعه، نمونه ‌اي به شيوه تصادفي طبقه ‌اي انتخاب شده است. به کمک پرسشنامه ‌اي که روايي و پايايي آن تاييد شد، داده‌ هاي لازم گردآوري و به کمک آزمون‌ هاي من ويت ني و دو جمله ‌اي، بررسي ‌هاي لازم روي فرضيه ‌ها انجام شد.
نتايج به ‌دست آمده نشان مي ‌دهد که تفاوت معناداري بين ديدگاه‌ هاي مديران و ديگر کارکنان در ابعاد «رضايت از پاداش» و «رضايت از رويه‌ ها» وجود دارد. از سوي ديگر به ‌کارگيري رهبري خدمتگزار فقط بر اساس يکي از شاخص ‌ها -‌ رضايت از پاداش - امکان ‌پذير بوده و با توجه به ديگر شاخص ‌ها - وضوح هدف، وضوح نقش و توافق بر روي رويه ‌ها - در سازمان تحت مطالعه امکان ‌پذير نيست
.

 
كليد واژه: رهبري خدمتگزار، جو سازماني، شاخص ‌هاي جو سازماني، نظام بانکداري، امکان به ‌کارگيري رهبري خدمتگزار
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها