0

بانک مقالات رشته مدیریت

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  4:23 PM

 5 : پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) پاييز 1390; 15(3 (پياپي 72)):87-103.
 
شناسايي شعبه‌ هاي ناکاراي بانک ملت و استفاده از راهبرد ادغام به منظور افزايش کارايي آن
 
حميدي ناصر,اكبري شميراني رضا*,فضلي صفر
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد قزوين، قزوين، ايران
 
 

در ميان سازمان ‌هاي مختلف مالي و اقتصادي، بانک ‌ها به عنوان يکي از مهمترين ارکان هر نظام اقتصادي مطرح ‌اند. بنابراين با توجه به نقش مهم بانک ‌ها در توسعه کشور و همچنين تعدد شعبه ‌هاي آنها، اندازه‌ گيري کارايي شعبه ‌هاي بانک حايز اهميت است.
هدف اصلي اين مقاله سنجش کارايي شعبه ‌هاي بانک و استفاده از راهبرد ادغام به منظور به‌ دست آوردن شعبه ‌هاي کارا مي ‌باشد. بر اين اساس نخست سيستم مفهومي ارزيابي کارايي شعبه ‌هاي بانک تعريف شد، سپس ورودي ‌ها و خروجي با استفاده از برنامه عملياتي بانک تعيين شدند. در مرحله بعدي کارايي شعبه ‌هاي بانک ملت استان تهران در قالب الگوي تحليل پوششي داده ‌ها به ‌صورت غيرشعاعي
(SBM) محاسبه شد تا شعبه‌ هاي ناکارا مشخص شوند. سپس بر اساس سياست ‌هاي ادغام شعبه‌ هاي بانک، خوشه‌ هاي ادغام تعيين شدند که در هر خوشه به ‌صورت دودويي در هم ادغام مي ‌شوند. در پايان دوباره از طريق الگوي غيرشعاعي (SBM)؛ ارزيابي مطابق با روش خوشه ‌بندي انجام گرفت تا کارايي آنها سنجش شده و با کارايي اوليه مقايسه شود.

 
كليد واژه: کارايي، تحليل خوشه‌ اي، الگوي غيرشعاعي تحليل پوششي داده‌ ها، بانک ملت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها