پاسخ به:بانک مقالات رشته مدیریت
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:31 AM
6 : انديشه مديريت راهبردي (انديشه مديريت) پاييز و زمستان 1388; 3(2 (پياپي 6)):149-165. |
بررسي تاثير ابعاد برند بر قصد خريد مجدد مشتريان از فروشگاه هاي زنجيره اي رفاه در شهر تهران |
صمدي منصور,حاجي پور بهمن,دهقان ميثم |
مقاله حاضر نتيجه يک تحقيق ميداني است كه هدف آن بررسي تاثير ابعاد برند بر قصد خريد مجدد در بخش هاي خدماتي است. نام گذاري تجاري خدماتي در سال هاي اخير به موضوع مهمي براي کارشناسان و محققان بازاريابي تبديل شده است و تحقيقات تجربي در اين حوزه رو به گسترش است. پژوهش حاضر به دنبال ارايه و آزمون مدلي در حوزه برند خدمات و داراي هفت فرضيه است. جامعه تحقيق، مشتريان فروشگاه هاي زنجيره اي رفاه در شهر تهران است كه به روش نمونه گيري خوشه اي، 275 نفر از آن ها به عنوان نمونه انتخاب شده است و به منظور آزمون مدل از نرم افزار ليزرل استفاده شد. نتايج تحقيق نشان مي دهد شواهد برند (خدمت اصلي، کارمندان، برند، محيط خدمت، قيمت، احساسات و همخواني با برداشت شخصي) و نيز ارتباطات برند بر رضايت، نگرش و نيات رفتاري تاثير مستقيم مي گذارد. |
كليد واژه: خدمات، برند، ابعاد برند، نگرش به برند، قصد خريد مجدد |
نسخه قابل چاپ |