0

بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:38 PM

 15 : مديريت ورزشي (حركت) تابستان 1388; -(1):237-247.
 
رابطه بين يادگيري و عملكرد سازماني در كارشناسان سازمان تربيت بدني جمهوري اسلامي ايران
 
اسدي حسن*,قنبرپورنصرتي امير,قرباني محمدحسين,دوستي مرتضي
 
* دانشگاه تهران
 
 

هدف از پژوهش حاضر، بررسي رابطه بين يادگيري و عملكرد سازماني در كارشناسان سازمان تربيت بدني جمهوري اسلامي ايران است. در اين زمينه از پرسشنامه استاندارد يادگيري سازماني DLOQ و عملكرد يانگ و همكاران (2004) استفاده شد. پس از تاييد روايي صوري و پايايي (پرسشنامه يادگيري سازمانيa=0.871  و پرسشنامه عملكرد a= 0.84) ابزار تحقيق در جامعه آماري، پرسشنامه ها در بين نمونه 169 نفري پژوهش، متشكل از تمامي كارشناسان سازمان مورد بررسي، توزيع شد. به منظور تجزيه و تحليل داده ها از روش هاي آماري كلموگروف اسميرنف و ضريب همبستگي پيرسون استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد بين يادگيري مداوم در سطح فردي با عملكرد سازماني كارشناسان ارتباط مثبت و معني داري (P<0.05، r=0.423) وجود دارد. همچنين بين ديگر ابعاد يادگيري (يادگيري تيمي، توانمندسازي، ارتباطات در سيستم و رهبري راهبردي) با عملكرد سازماني كارشناسان ارتباط مثبت و معني داري مشاهده شد. يافته ها بر اهميت يادگيري سازماني و سطوح آن (يادگيري فردي، يادگيري تيمي و يادگيري سازماني) به عنوان يكي از عوامل موثر در افزايش سطح عملكرد كارشناسان سازمان تربيت بدني تاكيد دارد.

 
كليد واژه: يادگيري سازماني، عملكرد، سازمان تربيت بدني، كارشناس
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها